header_home
Home Troubadour Peter de Jonge in de Swaen.
contact_met_solis

Troubadour Peter de Jonge in de Swaen.

troubadour Peter de Jonge zorggroep solis

Een optreden dat we kregen aangeboden door de Lionsclub Deventer

Vanmorgen, 9 augustus, heeft Peter de Jonge opgetreden in een volle recreatieruimte de Swaen. En nog zit ik na te genieten, wat een geweldig optreden. Een groot compliment voor deze artiest.

Hij wist, op deze zonnige morgen, de juiste snaar te raken bij bewoners, medewerkers en de aanwezige vrijwilligers. Dit lukte hem doordat hij een ontwapende persoonlijkheid is, met een krachtige stem, goed anticipeert op de bewoners en een repertoire heeft dat herkenbaar is.
Het repertoire nodigt uit tot meezingen, neuriën, bewegen en dansen. Maar het raakte zo nu en dan ook een gevoelige snaar en het gaf herkenning aan vervlogen tijden. Ik zag bij sommige dames (allen al aardig op leeftijd) rode koontjes en een glimlach verschijnen op het moment dat Peter speciaal voor hen stond te zingen over de liefde. Wat is het mooi om je, ook al is het even, heel speciaal te voelen.

Met dit optreden heeft hij alle bewoners van de afdelingen Assink en Wiechink bereikt. De bewoners die niet naar de Swaen kwamen werden door hen verrast met solo optreden aan bed of in de huiskamer. Peter bedankt, en ik hoop dat je vaker komt optreden. En in deze ben ik ook de stem van de bewoners van Assink en Wiechink.

Lionsclub Deventer: ontzettend bedankt voor dit optreden, het was een geweldig cadeau.

Jacqueline van Doorn
Activiteitenbegeleiding